Online aanmelden

Lieve mensen,

Wij houden onze praktijk open voor medisch noodzakelijke zorg. Ook kunnen we, waar mogelijk, via (video)bellen iets voor u betekenen.
Maar voor de rest moeten we helaas veel behandelingen stopzetten..
Heeft u binnenkort een behandeling bij ons, dan zullen wij contact met u opnemen.

Heeft u vragen, dan zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 8:00 en 12:00 en staan wij u graag te woord.

Blijf allen goed gezond.

Met hartelijke groeten,

Team Fysiotherapie Heikant

Graag informeren wij u over de afspraken – conform de richtlijnen van het RIVM en het Ministerie van VWS – die binnen het team Fysiotherapie Heikant gemaakt zijn omtrent het COVID-19 virus.

1. Wanneer u (neus)verkouden bent, hoest, niest, keelpijn of verhoging heeft komt u niet naar onze praktijk.
  2. Wij vragen u om via de achteringang (Dijkhei) onze praktijk binnen te komen zodat u niet in de wachtkamer van de huisartsen hoeft plaats te nemen. Wij verzoeken u om dan (nogmaals) uw handen te wassen in de dameskleedkamer.
  3. We volgen zoals gebruikelijk de richtlijnen Hygiëne en Infectiepreventie, waarbij wij nu na iedere patiënt ook de aangeraakte vlakken in de praktijk desinfecteren.
  4. Uiteraard schudden wij geen handen meer.
  5. Alle fysiotherapeuten moeten zich gezond voelen en mogen geen lichte symptomen van het Covid-19 virus hebben. Dat wil zeggen: zij mogen niet (neus) verkouden zijn, niet hoesten, niet niezen, geen keelpijn of verhoging hebben. Vertonen zij deze symptomen wel, dan komen zij niet in aanraking met patiënten en collega’s; zij werken vanuit huis en ondersteunen zo het team.
  6. Wij vragen van al onze medewerkers om hun sociale contacten (contacten buiten het werk) te beperken.
  7. Kwetsbare patiënten (zie lijst hieronder) zullen door ons benaderd worden om te overleggen of zij behandeld willen worden.
  8. Vooralsnog blijven wij onze patiënten in onze behandelkamer 1 op 1 behandelen, indien aan alle voornoemde voorwaarden wordt voldaan.
  9. In de fysiofitness zaal wordt alleen 1 op 1 gewerkt.
  10. We zullen alleen op huisbezoek gaan, als we bij u onze richtlijn hygiëne en infectiepreventie kunnen opvolgen en als u niet tot één van de risicogroepen (zie hieronder) behoort. Neem indien nodig telefonisch contact met ons op.

Wat betekent het verder voor u de komende tijd (tot ten minste 6 april).

• Wegens de regelgeving rondom het coronavirus is onze balie telefonisch bereikbaar op werkdagen van 08.00-12.00 uur. Wij vragen uw begrip hiervoor.
  • Op onze locatie in gezondheidscentrum Oerle zullen we tijdelijk geen praktijk meer voeren. Uw afspraak zal worden verzet naar onze locatie Gezondheidscentrum Heikant.
  • Wanneer u niet op een afspraak wilt verschijnen vragen we u om – indien mogelijk 24 uur van te voren – af te bellen. Wij brengen geen kosten in rekening voor afgezegde behandelingen.
  • Wij houden u op de hoogte bij nieuwe ontwikkelingen en neem bij vragen alstublieft contact met ons op.

Wie zijn kwetsbare groepen?

Mensen van 70 jaar en ouder en mensen die op basis van onderliggend lijden in aanmerking komen voor griepvaccinatie. Het gaat om volwassenen (ouder dan 18 jaar) met:

• afwijkingen en functiestoornissen van de luchtwegen en longen;
  • chronische hartaandoeningen;
  • diabetes mellitus;
  • ernstige nieraandoeningen die leiden tot dialyse of niertransplantatie;
  • verminderde weerstand tegen infecties:
    • door medicatie voor auto-immuunziekten,
    • na orgaantransplantatie,
    • bij hematologische aandoeningen,
    • bij aangeboren of op latere leeftijd ontstane afweerstoornissen waarvoor behandeling nodig is,
    • bij chemotherapie en/of bestraling bij kankerpatiënten;
  • een hivinfectie in overleg met de hiv humaan immunodeficientievirus -behandelaar.